Boven i mitt drama kallas kärlek



Jag läste nyligen ut Boven i mitt drama kallas kärlek, av Unni Drougge. Det var min mamma som tipsade mig om den. Ingen feel-good bok i Marian Keyes stil som jag vanligvis brukar läsa, utan en självbiografi. Alla karaktärer i boken är döpta efter sitt vanliga namn, dock utan efternamn men det är inte svårt att koppla ihop dom med verkliga personer.  Boken handlar om hur Unni bli vansinnigt kär i den nästan tjugo år yngre Niclas, hur han får henne att avskärma sig från både sina barn, vänner och resten omvärlden, misshandlar henne både fysiskt och psykiskt. Unni beskriver det sjuåriga förhållandet in i minsta detalj och den är väldigt gripande men också stundvis väldigt tung. Vissa ord och meningar känns bara överflödiga och ibland är den lite för mörk. Trots det är den väl värd att läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0