Wax on, wax off



Som sagt, vaxning av benen stod på schemat idag. Jag har tidigare använt Veet varm vax ett par gånger innan så jag tänkte att då kunde jag göra slut på en burk av denna som blivit kvar efter tidigare vaxning. Halvvägs igenom upptäcker jag att det bara kommer räcka till ett ben. Så mamma som redan är nere på stan för färgning av ögonfransar och bryn och någon slags massage är snäll och köper nytt vax till mig. Tänkte prova Veet ready to use Waw stripes istället, så himla jobbigt med allt kladdigt och kletigt vax som måste värmas om en gång i sekunden. Dessutom tycker jag inte att alla strån försvinner utan det blir alltid några små envisa rackare kvar på benen. Inte för att dom gör så mycket skada men skulle vara skönt att slippa. Märker dock att ju mer man tränar, destomera kommer man på tekniken och resultatet blir även det bättre. Så övning ger färdighet måste jag säga, med risk att låta klyschig. Så nu får vi se om det gör någon skillnad med stripes, låter betydligt lättare iallafall! Brukar ni vaxa benen, och isånnafall - gör ni det på salong, hemma och vilka produker använder ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0